Wij zijn op 20 januari naar het Kennemer College geweest. Met kinderen uit 3 groepen 8. Om 1 uur vertrokken we naar het Kennemer College. We werden op voorlopig niveau ingedeeld en daar ging je dan heen. Havo\Vwo ging met meester Simon mee, mavo met juf Maartje en basis/kaderberoeps met meester Henk. Toen we op het Kennemer College aankwamen (met meester Simon) werden we daar in 2 groepen verdeeld. De ene groep ging met Mevrouw de Boer mee. En de andere groep ging met Meneer Wijers mee. Allebei de groepen gingen naar een lokaal en daar werd verteld waar we heen gingen in 2 uur. De ene groep ging eerst naar Scheikunde, en de andere groep eerst naar Duits. (groep 1)Bij Scheikunde gingen we schoon water in chloor water veranderen. En met de 2de proef gingen we priklimonade maken. Ondertussen had de leraar water met electriciteit gemengd. Het werd gas. En toen ging hij met een spuit het gas er uithalen en dat deed hij in sop. En hij gooide er een lucifer bij. En toen explodeerde het. Met Duits (groep 2), moesten we eerst zelf een quiz beantwoorden. Daarna zette die mevrouw een cd op met allemaal Duitse verhaaltjes. In je werkboekje stonden allemaal plaatjes. Er kwamen allemaal verschillende verhaaltjes en het cijfer van het verhaaltje wat je dan hoorde moest je bij een plaatje invullen. De eerste groep ging daarna nog Frans doen. Toen moest je allemaal Franse woorden opschrijven die in het Nederlands ook vaak gebruikt worden. Toen moest je tot 12 tellen in het Frans. En daarna zette de leraar een cd'tje op en daar werd in het Frans iets gezegd en dat moesten wij dan vertalen. Groep 2 had daarna Biologie gedaan. Daar hadden we een leraar en een lerares. De lerares had van te voren al slootwater in glazen plaatjes gedrukt. En dat mocht je dan onder een microscoop leggen. Het was heel leuk en je zag allemaal eencellige beestjes. Daarna mocht je het leukste beestje wat je zag nog natekenen.
Groep 1 ging beeldende vorming doen. Het was eigelijk gewoon tekenen. De juffrouw zette met Indonesische inkt vingerafdrukken op je tekenblaadje. En aan die vingerafdrukken moest je een wezentje maken. Het was erg leuk!! Groep 2 had als laatst Tecniek gedaan. We konden niet meer zo heel veel doen want het was bijna tijd! Die meneer liet eerst nog allemaal dingen zien die kinderen van het Kennemer College hadden gemaakt. Je zag een robot die echt kon lopen, die hadden ze zelf gemaakt. Als de kinderen dan alle draadjes goed aan elkaar verbonden. Dan gingen de rode lichtjes van die robot zijn ogen branden. En dan kon hij lopen. Je zag ook nog allemaal andere dingen met plastic gemaakt. Zoals een mobiel houder. Zelf hadden we nog een lego giraffe gemaakt. Dat was wel leuk! Als je eerder klaar was mocht je zelf een ontwerp bouwen. Het was een hele leuke middag op het Kennemer College!
Groetjes de (bijna) brugpiepers Sander en Merel (8b).
Groep 1 ging beeldende vorming doen. Het was eigelijk gewoon tekenen. De juffrouw zette met Indonesische inkt vingerafdrukken op je tekenblaadje. En aan die vingerafdrukken moest je een wezentje maken. Het was erg leuk!! Groep 2 had als laatst Tecniek gedaan. We konden niet meer zo heel veel doen want het was bijna tijd! Die meneer liet eerst nog allemaal dingen zien die kinderen van het Kennemer College hadden gemaakt. Je zag een robot die echt kon lopen, die hadden ze zelf gemaakt. Als de kinderen dan alle draadjes goed aan elkaar verbonden. Dan gingen de rode lichtjes van die robot zijn ogen branden. En dan kon hij lopen. Je zag ook nog allemaal andere dingen met plastic gemaakt. Zoals een mobiel houder. Zelf hadden we nog een lego giraffe gemaakt. Dat was wel leuk! Als je eerder klaar was mocht je zelf een ontwerp bouwen. Het was een hele leuke middag op het Kennemer College!
Groetjes de (bijna) brugpiepers Sander en Merel (8b).